Dress code w pracy biurowej – jak się ubierać do pracy w biurze?

Praca biurowa ma swoje wymagania - również co do prezencji i ubioru.

Dress code w pracy biurowej to zbiór zasad, dotyczących strojów, jakie można nosić w biurze. W pracy biurowej potrzebne są określone umiejętności, kompetencje i predyspozycje, ale nie mniej ważny jest schludny wygląd. Praca w biurze, kancelarii, sekretariacie czy urzędzie zobowiązuje do określonego zachowania, wysokiej kultury osobistej, a także ubioru, który powinien wpisywać się zawodową etykę.

Odpowiedni strój jest bardzo ważny, wpływa na pierwsze wrażenie, świadczy o profesjonalizmie i kompetencjach, jest wizytówką danej osoby, a także całej firmy. Zazwyczaj to pracownik biurowy wita firmowych gości, dlatego wrażenie, jakie wywrze bywa kluczowe do załatwienia danej sprawy. Co należy nosić, aby wyglądać elegancko i stosowanie do okazji? Czy tak samo należy ubrać się do codziennej pracy i na spotkanie z ważnym kontrahentem?

Pisaliśmy niedawno również: Zarządzanie czasem w pracy biurowej 

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Dress code w pracy biurowej – dlaczego jest tak ważny

Strój dopasowany do okazji świadczy o profesjonalizmie, kulturze, obyciu. Odpowiednio ubrana osoba jest dobrze postrzegana przez innych, kojarzy się z wysokimi kompetencjami, wzbudza zaufanie. Ubiór ma wiele funkcji. Przede wszystkim chroni przed warunkami atmosferycznymi, ale można nim zamanifestować swoje poglądy, osobowość czy charakter, podkreślić walory i ukryć mankamenty sylwetki.

Za pomocą stroju można okazać szacunek drugiej osobie, uświetnić uroczystość, przyciągnąć uwagę. Bardzo ważne, aby ubranie było dobrane do okazji. Zupełnie inna stylizacja nadaje się do spaceru po mieście, inna na randkę z ukochaną osobą, inna do teatru, a jeszcze inna do pracy. Oczywiście ubiór w pracy należy dopasować do miejsca, w którym pracujemy. Są zakłady, w których wszyscy pracownicy noszą firmowe ubrania, są takie, w których panuje zupełna dowolność.

Osoby pracujące w artystycznych zawodach nie muszą przestrzegać określonego dress code, mogą ubierać się kolorowo i awangardowo. Jest to mile widziane, ponieważ pozwala się wyróżnić, świadczy o artystycznej duszy. Są jednak, w których nie ma miejsca na oryginalne, ekstrawaganckie stroje. Jednym z nich jest właśnie biuro.

Osoby pracujące w sekretariatach, recepcjach, punktach obsługi klientów, kancelariach prawnych, biurach ubezpieczeń itp. zobowiązane są ubierać się w stosowny, z góry określony sposób. Dress code w pracy biurowej musi być przestrzegany przez wszystkich, którzy mają kontakt z interesantami, często jest tak samo ważny, jak umiejętności i kompetencje. Dobra prezencja w biurze może przynieść wiele korzyści, a niechlujny, niepasujący do okazji może zniszczyć wizerunek firmy.

Rodzaje biurowego dress codu

Pracownik biurowy może pełnić wiele różnych funkcji, dlatego każdy może ubierać się nieco inaczej (pisaliśmy nieco o tej pracy m.in. tutaj: Cechy dobrego pracownika biurowego oraz tutaj Umiejętności pracownika biurowego). Są miejsca pracy, gdzie garnitur i garsonka są jedynymi dopuszczalnymi strojami, np. kancelarie prawne, banki i firmy ubezpieczeniowe. Są również takie firmy, gdzie można wprowadzić nieco więcej swobody. Podstawowe rodzaje dress codu to:

  • Casual dress code, czyli swobodny, luźny styl, który łączy w sobie elegancję i klasykę z elementami stylu sportowego i codziennego. W tym stylu sprawdzi się elegancja koszula z podwiniętymi rękawami czy koszulowa bluzka połączona z jeansami o klasycznym kroju. Taki strój z powodzeniem sprawdzi się na mniej wymagających stanowiskach np. recepcjonistki czy specjalisty do ds. HR.
  • Business wear/attire, czyli strój biznesowy. Tutaj wymagania są jasno określone, obowiązują znane od lat zasady. Dla mężczyzn niezbędny jest garnitur, dla kobiet garnitur, marynarka i spodnie lub spódnica.
  • Informal attire, czyli stój na spotkania na wysokim szczeblu. Obowiązuję dodatki i ubrania, wpisujące się w zasady dyplomacji i polityki. Panowie muszą zaopatrzyć się w granatowy garnitur z białą lub jasną pastelową koszulą z krawatem, buty typu oxford, a panie wsukienkę do kolan z żakietem lub garsonkę w ciemnym kolorze, z jasną bluzkę koszulową. Damskie buty muszą być dobrej jakości, wykonane ze skóry, koniecznie na obcasie. 
  • Formal attire to strój na ważne kolacje biznesowe i bankiety. Również tutaj nie można wykazać się dowolnością. Dla mężczyzn obowiązuje czarny frak lub smoking z białą muszkę, ewentualnie szary garnitur z żakietem i kamizelką, a dla pań suknie balowe, etole, szale otulające ramiona oraz ewentualnie rękawiczki.
dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Biurowy dress code – jak ubierać się do biura?

Kodeks Pracy nie narzuca określonego stylu ubierania się, ale pracodawca może wprowadzić w regularnie wewnętrzny dress code, w którym będzie określał, co wolne, a czego lepiej nie nosić. Często zdarza się, że pracodawca narzuca określony cały strój korporacyjny lub poszczególne elementy. Można to zauważyć np. na przykładzie stewardes lub pracownic banków, które muszą nosić takie samo apaszki. Co ważne, pracodawca, który zaleca noszenie konkretnego uniformu, musi pokryć jego koszt.

Szef, który ma ujęty w zakładowym regulaminie określony biurowy ubiór, nie może wymagać, aby ubrania były określonych producentów czy pochodziły od konkretnego krawca. Może jedynie określić, że odzież powinna być wykonana z dobrych jakościowo tkanin, w stonowanych kolorach. Odpowiedni ubiór do biura powinien być przede wszystkim elegancki, dobrany z wyczuciem i smakiem. Ważna jest prostota, pozbawiona dużych, rzucających się w oczy dodatków. Biżuteria powinna być delikatna, prosta i klasyczna.

Pisaliśmy niedawno: Jak zorganizować pracę w biurze

Panom w zupełności wystarczy elegancji zegarek, paniom pierścionek, łańcuszek lub kolczyki. Nie jest istotne, czy ubrania pochodzą od znanych producentów, w biurze liczy się przede wszystkim klasa, stonowane kolory, schludność. Taki strój będzie świadczył o szacunku do osób, które przychodzą do biura. Podstawą, o której nie można zapomnieć, jest to, aby ubranie było czyste, świeże, wyprasowane.

Niedopuszczane są plamy, zaciągnięcia czy zagniecenia. Bardzo ważna jest również odpowiednia długość i wielkość, odpowiednie zestawienie kolorów i deseni oraz sposób noszenia. W biurowym dress codzie liczy się przede wszystkim jakość, nie ilość. Materiały, na które warto postawić to bawełna, najlepiej połączona z lnem czy kaszmirem, a także wiskoza.

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Takie tkaniny pozwolą skórze oddychać, będą zapewniały komfort w czasie 8-godzinnego dnia pracy. Obuwie do pracy w biurze powinno być zakryte, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Dobrym wyborem będzie skóra, która jest nie tylko elegancka, ale zapewnia doskonały komfort dla stóp.

Biurowa kolorystyka i wzornictwo

W biurze, zwłaszcza w takim, w którym przebywają klienci biznesowi, nie wypada nosić ubrań w żywych, rzucających się w oczy kolorach. Kolorystyka biurowego dress codu powinna byś stonowana. Dla panów najbardziej polecanymi kolorami jest grafit, granat, szarość, ewentualne czerń i biel. Całość można rozjaśnić błękitną lub jasnoszarą koszulą. Panie mają większą swobodę. Podobnie jak u panów, polecane są klasyczne kolory, ale można połączyć je żywszymi barwami na apaszce czy torebce.

Kobiety pracujące w biurze mogą również wybrać jasne kolory, tj. beże, delikatne pastelowe róże czy błękity. Ważne, aby były dopasowane do karnacji oraz tworzyły eleganckie stylizacje. Dopuszczalne wzory dla panów to prążki i krata, panie również w tej kwestii mają większy wybór. Mogą wybrać bluzkę czy żakiet w delikatne wzory kwiatowe lub groszki, ale ważne, żeby były połączone w gładką spódnica czy jednolitymi spodniami.

Pisaliśmy również m.in. Ile zarabia pracownik biurowy oraz tutaj: Obowiązki pracownika biurowego

Istotne jest, aby poszczególne elementy stroju pasowały do siebie. Powinny być w podobnym stylu, kolorystyce, wykonane z takich samych tkanin. Jeżeli jedna część stroju jest wzorzysta, pozostałe muszą go równoważyć, dlatego powinny być jednolite. Biurowy strój powinien być dopasowany do figury. Ważne jest, aby urywał mankamenty, a podkreślał walory.

Oczywiście nie chodzi o to, aby eksponować zgrabne nogi czy duży biust, ale np. aby ukryć nieestetyczne boczki. Pozwoli to nie tylko lepiej się poczuć, ale również cieszyć się profesjonalizmem i klasą (pisaliśmy również: Stres w pracy biurowej).

Jakie elementy są preferowane, a które wykluczone w dress code w pracy biurowej?

Praca w biurze rządzi się swoimi zasadami. W dużej mierze opiera się na kontaktach z ludźmi, zarówno współpracownikami, jak i osobami z zewnętrza, dlatego wymagany jest strój, który będzie podkreślał kompetencje danych osób. Jest kilka elementów garderoby, które zawsze się sprawdzą i będą dobrze wyglądać. Są to:

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej
  • Garnitur lub marynarka i dopasowane do niej spodnie, w ciemnych barwach i klasycznym kroju.
  • Damski kostium lub marynarka – w spokojnych kolorach, o eleganckim kroju.
  • Damskie spodnie – mogą być długie lub 3/4, najlepiej w kant, jednolite lub w drobny wzorek.
  • Spódnica – powinna mieć długość do kolan lub nieco poniżej kolan. Preferowany jest krój ołówkowy lub lekko rozszerzany, najlepiej gładka lub w delikatny deseń.
  • Koszule lub bluzki koszulowe – wykonane z bawełny lub jedwabiu, o klasycznym, lekko swobodnym kroju. Nie mogą być prześwitujące i zbyt obcisłe. Dress code w pracy biurowej dopuszcza koszule w drobny wzorek, ale najbardziej polecane są gładkie, w pastelowych kolorach.
  • Buty – muszą zakrywać palce i pięty, najlepiej, jeżeli będą na obcasie, ale nie większym niż 7 cm. Polecany materiał na obuwie dla pań i panów to naturalna skóra. W stroju służbowym niespuszczalne sandały, japonki czy klapki
  • Rajstopy i pończochy – powinny być noszone cały rok, również latem. Najlepiej sprawdzą się rajstopy w kolorze ciała, ewentualne grafitowe lub brązowe, dopasowane kolorystycznie do spódnicy.
  • Biżuteria – w biurze nie wypada nosić dużych, krzykliwych kolczyków czy bransoletek. Najlepiej wyglądają srebrno lub złote, cienkie łańcuszki, małe kolczyki i pierścionki. U panów sprawdzi się zegarek, ewentualnie spinki do mankietu.
  • Fryzura – włosy muszą być czyste i uczesane. Jeżeli panie są posiadaczkami długich włosów, muszą zadbać, aby były spięte w kok lub koński ogon. Panowie muszą pamiętać o regularnym strzyżeniu.
  • Makijaż – w biurze wystarczy delikatny makijaż, łagodnie podkreślone usta i oczy. Ważne są dłonie, które powinny być wypielęgnowane. Panie, które malują paznokcie, muszą postawić na jasne, stonowane kolory.

Wiadomo już, jaki strój wybrać, zaczynają pracę w biurze. Warto również poznać elementy garderoby, które lepiej zostawić na czas poza pracą. Są to przede wszystkim:

  • Ubrana jeansowe – jeans jest bardzo lubianym i popularnym materiałem, świetnie sprawdza się na wiele okazji, ale nie nadaje się do dress codu w pracy biurowej. Jedynym elementem, który jest dopuszczalny, są spodnie jeansowe, w ciemnym kolorze, o klasycznym stroju. Mogą je założyć osoby, które sprawują mniej reprezentacyjne stanowiska.
  • Krótkie spodenki i spódniczki mini – to strój, który nadaje się na wakacyjny wypad, a nie do biura. Nawet jeżeli pogoda jest typowo letnia, to do biura nie wypada ubierać się tak, jak na plażę.
  • Bluzki z odkrytymi ramionami lub plecami – ten strój również nie spełnia zasad biurowego dress codu. Bluzki na ramiączkach można założyć jedynie pod żakiet i marynarkę.
  • Błyszczące materiały – do biura nie należy zakładać ubrań wykonanych z błyszczących, metalicznych tkanin, ozdobionych cekinami. Taki strój można założyć na imprezę za znajomymi, w biurze będzie świadczył o braku wyczucia i szacunku dla klientów.
  • Sportowe obuwie – w tej kwestii zdania są podzielone. Jeżeli stanowisko jest reprezentacyjne, opiera się na kontaktach z klientami biznesowym, sportowe buty są wykluczone. Niezbędne będą klasyczne półbuty, wykonane z skóry licowej, nubukowej lub zamszowej. W przypadku, gdy pracownik ma kontakt głównie z pracownikami firmy, może założyć jednolite snekaersy w stonowanych kolorach.
  • Duże wzory – pracując w biurze, należy dużą uwagę przykładać do deseni znajdujących się na ubraniach. Niedopuszczalne są duże, przyciągające uwagę wzory np. grochy, krata, desenie kwiatowe czy zwierzęce. Zabronione są również ubrania z napisami, zwłaszcza jeżeli są kontrowersyjne lub obraźliwe dla innych.
dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Biurowe ubranie musi być nie tylko dobrze dobrane, ale również uprasowane, czyste, w idealnym stanie. Oczywiście zdarzają się różne wypadki, np. może odpaść guzik, dlatego zawsze warto mieć przy sobie igłę i nitkę. Aby uniknąć zmartwień, że ubranie pogniecie się w czasie codziennego funkcjonowania, warto wybrać odzież wykonaną z tkanin odpornych na zagniecenia.

Dress code w pracy biurowej dla kobiet

Panie pracujące w biurze mają większe możliwości niż panowie. Dozwolone są sukienki i spódnice, a także damskie garnitury, żakiety i garsonki. Dobrym zestawem będzie elegancka marynarka połączona z koszulową bluzką lub eleganckim topem oraz spodniami od garnituru, lub klasyczną spódnicą w tym samym kolorze. Z powodzeniem można wybrać gotowe komplety ubrań, np. marynarkę oraz spódnicę z tego samego materiału.

Podstawową zasadą, o której musi pamiętać każda kobieta jest odpowiedni dobór fasonów i kolorów. Do biura nie wypada ubierać się na czarno, to kolor zarezerwowany na specjalne okazje. Nie wskazane są również krzykliwe, rzucające się w oczy dodatki oraz zbyt krótkie i obcisłe fasony. W biurze należy zachować powściągliwość, mini czy duże dekolty lepiej zostawić na czas wolny. Kolor ubrań powinien być dobrany do karnacji, zaś długość spódnicy czy sukienki nie powinna być krótsza niż do kolan.

Pisaliśmy również na innym naszym blogu: Jak znaleźć pracę bez doświadczenia

Niezalecane są również długie, zwiewne suknie. Damski żakiet powinien mieć długie rękawy, ale dozwolona jest również długość do łokcia. Panie nie powinny mieć gołych nóg. Nawet w lecie wymagane są rajstopy lub pończochy oraz buty zakrywające palce i pięty. Pracownice biur nie mogą również zapomnieć o dopasowanych dodatkach, torebce i biżuterii. Wymagany jest delikatny makijaż, starannie ułożona fryzura oraz wypielęgnowane dłonie i zadbane paznokcie.

Dress code w pracy biurowej – o czym musi pamiętać każdy mężczyzna

Dress code w pracy biurowej obowiązuje nie tylko panie. Również mężczyźni, którzy pracują w biurze, muszą ubierać się elegancko, zgodnie z biznesowymi zasadami. Podstawowym elementem garderoby, o który musi pamiętać każdy mężczyzna jest dobrze skrojony, klasyczny garnitur. Ważne, aby strój miał odpowiedni rozmiar, nie może być ani zbyt opięty, ani zbyt luźny. Dobrze sprawdzi się modny obecnie krój slim, który podkreśla męską sylwetkę.

Rękawy w marynarce powinny zakrywać nadgarstki, nie mogą być jednak zbyt długie. Garnitur do biura powinien być ciemny, ale nie czarny. Dobrym wyborem będzie grafit, granat czy szarość. Do marynarki należy dobrać koszulę. Preferowana jest z długim rękawem, najlepiej w jasnych, pastelowych barwach. Biel jednak nie jest dobrym wyborem, lepiej sprawdzi się szarość, jasna zieleń, błękit, beż.

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Niezbędnym dodatkiem jest krawat, który powinien być dobrany do koszuli. W tej kwestii również warto postawić na klasykę, a jaskrawe krawaty lepiej zostawić na inne okazje. Całość uzupełnią skarpetki, najlepiej w kolorze butów, zakrywające łydki, pasek oraz zegarek. Obuwie powinno być skórzane, ciemne i wiązane. Zegarek eleganckie mężczyzny powinien być stylowy, najlepiej tarczowy, na skórzanym pasku lub delikatnej bransolecie.

Popularne modele sportowe nie nadają się do biura. Dopełnieniem całości są perfumy. Powinny mieć nienachalny zapach, który nie będzie przeszkadzał współpracownikom. Mężczyzna pracujący w biurze musi również pamiętać o nienagannej fryzurze oraz ogolonej twarzy. Alternatywą do garnituru mogą być eleganckie spodnie plus dopasowana koszula z krawatem. Tak ubrany pan będzie idealnym wzorem biurowego dress codu.

Jakie błędy popełniane są w dress code w pracy biurowej?

Osoby pracujące w biurach często zapominają, że w miejscu pracy obowiązują określone zasady. Do błędów, które najczęściej popełniają mężczyźni, można zaliczyć:

  • Zakładanie koszuli z krótkim rękawem do garnituru,
  • Źle dobrany krawat, za krótki lub za długi,
  • Jasne skarpetki do ciemnych butów,
  • Zbyt krótkie skarpetki, odsłaniające gołe łydki,
  • Zakładanie kamizelki,
  • Zapinanie wszystkich guzików w marynarce,
  • Zapominanie o rozpinaniu marynarki do siedzenia.

Panie również nie zawsze pamiętają o biznesowych zasadach. Błędy, które popełniają w biurowym dress code to:

  • Brak rajstop lub pończoch,
  • Buty odsłaniające palce lub pięty,
  • Widoczne elementy bielizny, np. ramiączko od biustonosza,
  • Źle dobrana kolorystycznie, prześwitująca bielizna,
  • Zbyt ostry, wyzywający makijaż,
  • Długie paznokcie, pomalowane na jaskrawe kolory,
  • Duża ilość biżuterii.

Oczywiście błędów przy ubieraniu się do biura można znaleźć dużo więcej. Często, zarówno panie, jak i panowie zakładają ubrania o niedopasowanym rozmiarze, zbyt obcisłe lub za luźne. Modny obecnie styl oversize nie nadaje się do biura, lepiej zostawić go na inne okazje. Zdarza się, że osoba jest dobrze ubrana, ale ma brudne paznokcie czy nieułożone włosy. To duże faux pas, które może wpływać negatywnie na karierę w firmie.

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

Dress code w pracy biurowej – w co się ubrać latem?

Odpowiedni ubiór do biura łatwiej dopasować w chłodniejsze pory roku. Problem pojawia się latem, kiedy słupki rtęci szybują do góry i ciężko jest wysiedzieć cały dzień w garsonce czy garniturze. Dużo łatwiej mają osoby, które pracują w biurze, ale ich kontakt z klientami ograniczony jest do minimum. W takim wypadku, zamiast garnituru mogą założyć materiałowe spodnie oraz koszulę. Dużym błędem nie będzie podwinięcie rękawów.

Panie mogą postawić na sukienkę lub klasyczną spódnicę z koszulową bluzką z krótkim rękawem. Niestety, w przypadku, gdy pracownicy biurowi mają nieustanny kontakt z kontrahentami, pracują w kancelariach prawniczych czy adwokackich, biorą udział w spotkaniach biznesowych, muszą polubić się z klasycznym dress code. W takim wypadku wysoka temperatura nie zwalnia, aby wyglądać profesjonalnie i elegancko.

Aby upały były znośniejsze, można postawić na odpowiednie tkaniny, które będą przepuszczać powietrze i pozwolą skórze oddychać. Na szczęście w większości biur działa klimatyzacja, dlatego przez cały dzień można wyglądać świeżo i czysto.

Biurowy dress code – a może trochę swobody

Mimo że dress code opiera się na określanych zasadach, to nowoczesne firmy coraz częściej dają swoim pracownikom nieco swobody i zgadzają się na łamanie niektórych standardów. Obecnie coraz częściej w biurach można zauważyć panów, którzy noszę eleganckie spodnie typu slim lub chinosy, spod których widać kolorowe skarpetki. Dopuszczalne jest połączenie klasycznego t-shirtu z marynarką lub kardiganem.

Oczywiście taki strój nie nadaje się na biznesową kolację, ale do codziennej pracy świetnie się sprawdzi. Zdarzają się firmy, które zwalniają swoich pracowników z noszenia krawatów, marynarek, żakietów i rajstop. Panie mogą zastąpić marynarkę eleganckim sweterkiem lub postawić na żywe kolory. Wiele dużych korporacji wprowadza jednej dzień, najczęściej piątek, kiedy dress code nie obowiązuje.

Pisaliśmy również: Czy praca biurowa jest trudna?

dress code w pracy biurowej
dress code w pracy biurowej

W tym dniu do pracy można przyjść ubranym na luzie, zgodnie ze swoim stylem a szef nie może mieć o to pretensji. Firmy coraz częściej zwracają uwagę na polepszenie komfortu pracy, a luźniejszy ubiór jest jednym z ważnych elementów. Są również branże, które większą uwagę zawracają na kompetencje swoich pracowników, niż na to, jak ubierają się na co dzień. Mowa tu m.in. o informatykach i programistach, którzy zazwyczaj nie muszą przestrzegać sztywnego biurowego dress codu.

Gdzie poznać zasady dobrej prezencji w biurze?

Wielu osobom wydaje się, że znają zasady biurowego dress codu, ale często już po kilku dniach w pracy okazuje się, że to nie prawda. Aby dobrze wypaść w pracy, warto porozmawiać z osobami, które dłużej pracują w danej firmie i dowiedzieć się, jaki strój jest preferowany. Kwestię tę warto również poruszyć na rozmowie kwalifikacyjnej. Rekrutrzy na pewno będą zadowoleni, że pracownicy chcą już do pierwszych dni dobrze wypaść i wpasować się w strukturę firmy.

Innym miejscem, gdzie można poznać zasady dress code w pracy biurowej są kursy przeznaczone dla pracowników biurowych (mamy takie szkolenie online Pracownik administracyjno – biurowy – jeśli interesuje Cię ta tematyka albo szukasz pracy w biurze – zapraszamy). Na zajęciach poruszana jest tematy dotyczące wyglądu pracownika biurowego, jego stroju oraz zachowania.

Zapoznaj się z naszą pełną ofertą kursową tutaj: Certyfikowane szkolenia online oraz tutaj: Kursy online z zaświadczeniem. O kursach online piszemy również tutaj: Szkolenia i kursy online

To dobra opcja dla osób, które chcą dobrze się zaprezentować i już od pierwszych dni zdobyć przychylność przełożonych. Praca w biurze, która jest marzeniem wielu osób, wymaga odpowiednich kwalifikacji i umiejętności. Oprócz tego nie można zapomnieć o odpowiednim stroju, który będzie podkreślał rangę stanowiska. Ważne, aby ubiór dobrać do stanowiska oraz miejsca zatrudnienia.

Aby nie popełnić faux pas, warto wcześniej sprawdzić, jakie dress code panują w danej firmie i dopasować się do niego.

7 listopada 2021

0 komentarzy o "Dress code w pracy biurowej - jak się ubierać do pracy w biurze?"

Skomentuj

SPD SZKOLENIA - wszelkie prawa zastrzeżone 2024