Jak napisać ogłoszenie o pracę? Sprawa wydaje się prosta – wskazujemy stanowisko, zakres obowiązków, wynagrodzenie plus tradycyjne oklepane formułki w stylu „Praca w młodym dynamicznym zespole” itp. Jednak czy takie ogłoszenie będzie skuteczne? Czy takie ogłoszenie o pracę przyciągnie najlepszych kandydatów? Niekoniecznie.
Aby ogłoszenie o pracę było skuteczne, ono musi się wyróżnić, musi się wbić do głowy potencjalnego kandydata. Oczywiście musi być również zgodne z przepisami – ogłoszeniem o pracę nie można dyskryminować (pisaliśmy m.in. tutaj: Dyskryminacja w pracy).
Teoretycznie znalezienie odpowiedniego pracownika nie powinno być problemem. Jednak nic bardziej mylnego. Mimo że wiele osób szuka zatrudniania, to z reguły na ogłoszenia odpowiadają osoby, które nie mają wymaganych kwalifikacji do pracy na danym stanowisku. Pracodawca otrzymuje setki CV i listów motywacyjnych, ale nie jest w stanie znaleźć idealnego kandydata.
Szerzej mówimy o tym w naszym szkoleniu dla początkujących rektuterów i osób planujących karierę w HR i rekrutacji – szczegóły tutaj: kurs rekrutacji online z zaświadczeniem MEN
Dlaczego tak się dzieje? Przyczyną jest najczęściej źle zredagowane ogłoszenie. Nie ma w nim podstawowych informacji, do pracy zgłaszają się osoby, które nie mają pojęcia o zawodzie, nie znają wymaganego języka lub nie są gotowi na pracę poza miejscem zamieszkania. Warto przeczytać ten artykuł o dowiedzieć się, jak napisać ogłoszenie o pracę.
Dzięki temu pojawi się wielu kandydatów, spełniających wymogi, a wybór jednego z nich będzie tylko formalnością. Dobrze napisane ogłoszenie to duża oszczędność czasu, który dla pracodawców jest na wagę złota.
Pisaliśmy m.in. HR miękki i HR twardy
Gdzie umieścić ogłoszenie o pracę?
Obecnie większość spraw załatwia się przez internet, dlatego ogłoszenia o pracę najczęściej umieszcza się w sieci. Funkcjonuje wiele portali, które skupiają się na łączeniu pracodawców z osobami szukającymi zatrudnienia. Warto je poznać, dowiedzieć się, jak napisać ogłoszenie o pracę i umieścić swoją ofertę. W tematycznych portalach można wyróżnić ogłoszenie, dzięki temu wyświetlane jest na samej górze, a to powoduje, że trafia do większego grona odbiorców.
Dzięki temu rośnie szansa, że ogłoszenie przeczyta poszukiwany specjalista. Ogłoszenia rekrutacyjne można również umieścić w mediach społecznościowych, które mają szeroki zasięg. Tym sposobem najlepiej szukać młodych ludzi, absolwentów, którzy dopiero zaczynają życie zawodowe. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie informacji o naborze do pracy na stronie firmy. W ten sposób osoby zainteresowane zatrudnieniem mogą dowiedzieć się, że wybrana firma szuka nowych rąk do pracy.
Można również skorzystać z ogólnych serwisów ogłoszeniowych, o lokalnym lub krajowym zasięgu. Najczęściej tego typu serwisy podzielone są na różne kategorie, co pozwala umieścić ofertę oraz opisać wymagania, jakie powinien mieć przyszły pracownik. Oczywiście internet to nie jedyny sposób na szukanie pracowników. Warto skorzystać z różnych źródeł, np. z ogłoszeń w radio, prasie czy telewizji. Pozwoli to dać się zauważyć osobom, które nie zaglądają do sieci, obce są im media społecznościowe.
Pisaliśmy m.in. Jak skutecznie rekrutować pracowników
Informacje o poszukiwaniu specjalisty z danej dziedziny warto umieścić w prasie branżowej. Dzięki temu na ogłoszenie odpowiedzą wyłącznie osoby, które mają kontakt z daną dziedziną. Duże firmy często umieszczają ogłoszenia na bilbordach i plakatach, rozwieszonych w popularnych miejscach. W ten firmy najczęściej szukają pracowników fizycznych, sprzedawców czy pracowników tymczasowych.
Dobrym miejscem na szukanie kandydatów do zespołu są targi pracy. Biorą w udział najczęściej absolwenci, młodzi ludzie lub osoby długotrwale bezrobotne. Zaleta targów jest to, że pracodawca może bezpośrednio porozmawiać z kandydatem i wyrobić sobie o nim zdanie. Jeżeli dana osoba przypadnie mu do gustu, dalsze etapy rekrutacji to już tylko formalność. Ciągle popularnym, choć nieco zapomnianym sposobem na szukanie kandydatów do pracy, jest korzystanie z pomocy urzędów pracy.
Interesują Cię zagadnienia przetwarzania danych osobowych w rekrutacji? Jeśli tak, zapraszamy do udziału w naszym kursie – Szkolenie online RODO w kadrach i rekrutacji. Omawiamy w nim zasady prawidłowego przetwarzania danych osobowych kandydatów w procesach rekrutacji i selekcji pracowników
Pracodawca zostawia swoją ofertę, która dostępna jest dla osób bezrobotnych, odwiedzających siedzibę urzędu. Alternatywą dla urzędów pracy są Agencje Zatrudnienia, którym można zlecić poszukiwanie i rekrutację przyszłej kadry. Jak widać, jest sporo możliwości szukania świeżego narybku. Trzeba tylko pamiętać, że podstawą sukcesu jest prawidłowe sformułowane ogłoszenie o pracę.
Dzięki wiedzy na temat, jak napisać ogłoszenie o pracę, idealny pracownik szybko zasili zespół i przyczyni się do sukcesu firmy.
Jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie specjalistów?
Aby napisać dobre ogłoszenie o pracę, trzeba wiedzieć, do jakiej grupy osób jest skierowane. Jest kilka możliwości, podpowiadających, jak napisać ogłoszenie o pracę. Można skorzystać z szablonów, dostępnych w sieci. Większość z nich jest darmowa, inne wymagają uiszczenia opłaty. Z reguły nie jest wysoka, a pozwala dopasować ogłoszenie do indywidualnych wymagań.
Pisaliśmy m.in. Jak zacząć pracę w HR
Można również wykazać się kreatywnością i profesjonalizmem, poczytać materiały, dostępną literaturę, z której można się dowiedzieć, jak napisać ogłoszenie o pracę i przystąpić do działania. Trzeba pamiętać, że im więcej szczegółów w ogłoszeniu, tym szybciej zgłoszą się odpowiedni ludzie. Ważne, jednak, aby nie przesadzać w drugą stronę i nie umieszczać ogłoszenia, które zajmuje kilka stron. Mało kto, będzie miał czas i ochotę, aby się z nim zapoznać.
Trzeba wszystko wypośrodkować, zastanowić się, które informacje są niezbędne, a które można przekazać na kolejnych etapach rekrutacji. Pracodawcy, którzy szukają kandydatów do pracy i zamierzają napisać ogłoszenie, powinni się zastanowić, gdzie anons zostanie umieszczony. Innej formy wymaga ogłoszenie, które pojawi się na portalu społecznościowym, a innej ogłoszenie umieszczone w branżowym, specjalistycznym czasopiśmie.
Jak napisać ogłoszenie o pracę – podstawowe założenia
Ogłoszenie o prace powinno być skierowane do grupy docelowej. Inne wymagania mają osoby młode, inne dojrzałe, ceniące stabilizacje. Powinno być napisane językiem, którym dana grupa się posługuje, oczywiście z zachowaniem zawodowego profesjonalizmu. Trzeba uwydatnić aspekty ważne dla danej grupy osób. Dla młodych, wkraczających do branży, ludzi najbardziej liczą się atrakcyjne wynagrodzenie, możliwość zdobycia doświadczenia.
Ta grupa jest bardziej mobilna, chętnie pracuje w innym mieście, preferuje wyjazdy służbowe, może pracować na zmiany. Dla osób po 30 roku życia, które mają rodziny, dzieci, ważna jest stabilizacja, stałe godziny pracy czy brak służbowych wyjazdów. Pracodawca musi określić odbiorcę, potem zdefiniować jego potrzeby, wskazać elementy zachęcające do pracy.
Ogłoszenie o pracę musi być napisane starannie, wskazane są elementy graficzne, przyciągające wzrok. Błędy ortograficzne, stylistyczne czy interpunkcyjny są zabronione, świadczą o braku profesjonalizmu, przekreślają od razu firmę jako przyszłego pracodawcę. Taka wiedza to klucz do tego, jak napisać ogłoszenie o pracę.
Co powinno się znaleźć w dobrze skonstruowanym ogłoszeniu o pracę?
Aby oferta pracy spełniła swoje funkcje i trafiła do odpowiednich osób, musi być dobrze sformułowana Musi zawierać określone informacje, w przeciwnym razie nie wzbudzi zainteresowania. Praktyka pokazuje, że są ogłoszenia, na które tygodniami nikt się nie zgłasza, a inne powodują, że w kilka dni pracodawca zasypanymi jest ogromną liczbą dokumentów aplikacyjnych. Ważne, aby ogłoszenie o pracę zawierało następujące informacje:
- dane firmy,
- lokalizacja zakładu pracy,
- opis stanowiska,
- zakres wykonywanych obowiązków,
- wymagania, jakie musi spełnić kandydat do pracy,
- korzyści wynikające z pracy w firmie,
- przybliżona wysokość wynagrodzenia,
- możliwość awansu,
- możliwość szkoleń itp.
Ogłoszenie o pracę powinno być napisane przystępnym i zrozumiałym językiem, dopasowanym do odbiorców.
Jak napisać ogłoszenie o pracę – dane firmy
Dane firmy to bardzo istotna informacja, ponieważ kandydaci do pracy chcą poznać miejsce, w którym mieliby pracować. Należy podać nazwę firmy, jej adres oraz dane teleadresowe. To wystarczy, aby potwierdzić wiarygodność zakładu pracy oraz poznać opinie o firmie jako pracodawcy. Wiele osób przed wysłaniem dokumentów aplikacyjnych szuka innych ludzi, które pracują lub pracowały w danym przedsiębiorstwie.
Informacje, które przekażą, są najbardziej wiarygodne i pozwalają uniknąć nieuczciwych pracodawców. W anonsie można umieścić kilka krótkich zdań o firmie, np. ile lat istnieje na rynku, czym się zajmuje, jakie na największe osiągnięcia. Sukcesy mogą przyciągnąć potencjalnych kandydatów do pracy, dlatego warto się nimi pochwalić.
Dokładny opis stanowiska
W tej części ogłoszenia o pracę należy podać dokładną nazwę stanowiska, na które poszukiwany jest pracownik np. specjalista do kadr czy trener personalny. Ogłoszeniodawca powinien opisać dokładny zakres obowiązków, które dana osoba miałaby wykonywać. Trzeba pamiętać, że zakres obowiązków może się różnić w zależności od firmy, dlatego jednoznaczny, konkretny opis stanowiska jest niezbędny.
Pisaliśmy m.in. Na czym polega praca rekrutera
Oczywiście nie chodzi o to, aby szczegółowo rozpisywać każdą czynność, ale ogólnikowo przybliżyć zakres prac, np. tworzenie listy płac, zajmowanie się ewidencją czasu pracy, tworzenie teczek osobowych, itp. Podany zakres codziennych prac przyciągnie osoby, które znają się na konkretnej tematyce, a zniechęci osoby, które chciały składać CV, ale nie mają pojęcia o pracy kadrowca.
Dzięki opisanym obowiązkom kandydat będzie mógł poznać charakter wykonywanej pracy, możliwy przebieg dnia oraz najczęściej wykonywane zadania. To duży komfort, wiele osób chce wiedzieć jeszcze przed aplikowaniem do zakładu, jak będzie wyglądać powszedni dzień w firmie. Pisząc ogłoszenie, trzeba skupić się na konkretach, dlatego nazwa stanowiska powinna być precyzyjna, odzwierciedlająca zakres obowiązków. Pozwoli to zwiększyć szanse, że oferta zainteresuje odpowiednich kandydatów.
Kandydaci nie powinni zastanawiać się, oznacza dana nazwa stanowiska, dlatego powinna być podana w przystępnej formie. W przypadku, gdy do pracy na danym stanowisku, wymagana jest doskonała znajomość języka obcego, można podać nazwę zagraniczną.
Wymagania, czyli jakie kwalifikacje, umiejętności i kompetencji wymagane są od kandydata na danym stanowisku pracy
Wymagania, jakie musi posiadać kandydat, to bardzo ważny element anonsu rekrutacyjnego. Należy się nad nimi dobrze skupić, ponieważ mają kluczowe znaczenie w znalezieniu odpowiednich osób. Specjaliści od spraw rekrutacji radzą, aby w ogłoszeniu nie podawać więcej niż 10 wymagań. Zbyt duża ilość może zniechęcić do aplikowania na dane stanowisko.
Można podać preferowane wykształcenie np. wykształcenie wyższe, kierunek Ekonomia, Zarządzaniem kapitałem ludzkim lub szkoła policealna oraz ukończone kursy zawodowe. Warto podkreślić, czy wymagana jest znajomość języka obcego. Jeżeli tak, to w jakim stopniu i czy musi być udokumentowana certyfikatem. W ogłoszeniu należy wspomnieć o doświadczeniu, jakie powinien mieć potencjalny pracownik oraz kompetencjach miękkich.
Obecnie to właśnie one w dużej mierze decydują o przyjęciu do pracy. Jeżeli praca wymaga kontaktu z ludźmi, należy wspomnieć o dobrych umiejętnych interpersonalnych, umiejętności pracy w grupie itp. Wypisując konkretne wymagania, trzeba zadbać, aby nie były zbyt wygórowane, a wynagrodzenie było podobne albo wyższe od tego, które oferuje konkurencja.
Wymagania powinny być spójne z opisem stanowiska i muszą wynikać z zadań, jakie będzie musiała wykonywać zatrudniona osoba. Warto podkreślić, które wymagania są konieczne, a które mile widziane.
Rodzaj zatrudnienia
Większość osób szuka pracy na stałe, najlepiej na umowę o pracę na czas nieokreślony. W ogłoszeniu powinna być informacja o formie zatrudniania. Należy poinformować osoby zainteresowane, czy praca ma być na podstawie zlecenia, umowy o dzieło czy umowy o pracę. Ważne, aby w treści umieścić informacje, czy praca jest stała, czy jedynie na zastępstwo lub określony czas. W ten sposób można ograniczyć osób, które wyślą dokumenty aplikacyjne, a następnie zrezygnują, bo okaże się, że szukają innej formy zatrudnienia.
Co firma oferuje przeszłemu pracownikowi?
Aby zachęcić do wzięcia udziału w procesie rekrutacji, warto wymienić korzyści, jakie może przynieść praca w danej firmie. W tej części można podać przedział wynagrodzenia, oferowane premie oraz nagrody czy dodatki świąteczne. Nie można również zapomnieć o pozapłacowych dodatkach do pensji.
Obecnie coraz więcej firm oferuje liczne benefity, np. kartę Multisport, dodatkową opiekę medyczną, dofinansowanie do wypoczynku, dodatki dla rodziców dzieci w wieku szkolnym, liczne wyjazdy integracyjne, imprezy rodzinne. Są zakłady, które opłacają szkolenia lub pomagają osobom w trudnej sytuacji życiowej.
Ważnym czynnikiem zachęcającym do złożenia CV jest dogodna lokalizacja biura, elastyczny czas pracy, skrócone godziny pracy w piątki, wolne weekendy, możliwość pracy zdalnej itp. Dla wielu osób właśnie dodatki są ważnym elementem codziennej pracy.
Wynagrodzenie w ogłoszeniu o pracę
Zarobki są jednym z najważniejszych elementów, przyciągających do pracy w danej firmie. Oczywiście, ważna jest dobra atmosfera, benefity, możliwość rozwoju, ale to pieniądze w dużej mierze decydują o zatrudnieniu. W ogłoszeniu nie wystarczy napisać, że firma oferuje atrakcyjniej wynagrodzenie, bo dla każdego oznacza to co innego.
Zarobki należy dopasować do konkurencji, zakresu obowiązków, doświadczenia i wymagań. W ogłoszeniu warto podać widełki wynagrodzenia. Dla zachęty można wspomnieć, że po okresie próbnym pensja rośnie, a zakład oferuje również premie, uzależnione od obrotów firmy, stażu czy przebytych szkoleń.
Jakie dokumenty należy złożyć?
W ogłoszeniu nie może zabraknąć informacji, jakie dokumenty należy złożyć, gdzie i w jakiej formie je przesłać. Najczęściej pracodawcy wymagają CV, listu motywacyjnego, ewentualnie wypełnienia formularza, który zazwyczaj można pobrać na stronie firmy. Trzeba podać termin składania dokumentów oraz zamieścić informacje, że pracodawca skontaktuje się tylko z wybranymi kandydatami.
Można wspomnieć o procesie dalszej rekrutacji, jak będzie przebiegał i z ilu elementów będzie się składał. Warto też przypomnieć, że rozpatrywane mogą być tylko dokumenty z następującą klauzulą:
Przypomnienie o obowiązkowej klauzuli pomoże uniknąć sytuacji, że ciekawe, warte uwagi CV będzie musiało wylądować w niszczarce. Aktualnie obowiązujące przepisy zabraniają rozpatrywania dokumentów bez tej informacji.
Mamy szkolenie z RODO – szczegóły tutaj: Szkolenie online RODO i ochrona danych osobowych
Czego unikać w ogłoszeniu o pracę?
Niektóre tematy są niezbędne w dobrym ogłoszeniu o pracę, ale są równie takie, których lepiej unikać. Jeżeli ogłoszenie będzie nieumiejętnie sformułowane, odpowie na niewiele osób, a te, które się zgłoszą, które zupełnie nie będą nadawać się do pracy na danym stanowisku. Nie należy używać sformułowań, które już w początkowym etapie mogę zniechęcić do dalszej rekrutacji.
Lepiej zrezygnować z informacji, że praca jest na dwie lub trzy zmiany oraz, że firma może zaoferować tylko minimalne wynagrodzenie. Lepszym sposobem będzie zastosowanie innych sformułowań, np., że wynagrodzenie wzrasta wraz ze stażem, czy praca odbywa się w stałych godzinach, a firma gwarantuje elastyczny grafik i regularne godziny przerwy. W ogłoszeniu nie mogą znaleźć się informacje, które mogą skutkować posądzeniem o dyskryminacje.
Nie można pisać, ze kandydat do pracy musi być określanej płci, wieku, narodowości czy wyznania. Ogłoszenie, w którym jest zapis, że pracodawca szuka atrakcyjnej kobiety w wieku 20-25 lat, dyspozycyjnej, nieposiadającej dzieci niestety nadal się zdarzają, ale nie powinny mieć racji bytu. To kryteria, które nie powinny mieć żadnego znaczenia przy szukaniu nowego pracownika.
Ogłoszenia ze śladami dyskryminacji mogą mocno nadwyrężyć wizerunek firmy i działać na jej niekorzyść. W ogłoszeniu o pracę nie należy kłamać. Warto być szczerym, nie obiecywać złotych gór. To szybko wyjdzie na jaw i pracownik długo nie zagrzeje miejsca w firmie, która nie spełnia swoich obietnic.
Rekrutacja zlecona specjalistom – czy to dobry pomysł?
Stworzenie prawidłowego anonsu to trudna sztuka, niewiele osób wie, jak napisać ogłoszenie o pracę. Oczywiście można pójść na łatwiznę, ściągnąć ogólnie dostępny szablon, ale czy to się opłaca? Czy kandydat zainteresuje się ogłoszeniem, które wygląda jak setka innych? Może lepiej zadanie zlecić komuś, to doskonale wie, jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie interesujących kandydatów? Od kilku lat istnieje stanowisko specjalisty ds. HR miękkiego.
Osoby przeszkolone, o dużej wiedzy, kompetencjach i doświadczeniu zajmują się całym procesem rekrutacji, począwszy od stworzenia ogłoszenia, po weryfikacje kandydatów, aż po przeprowadzanie rozmów i wybór idealnego kandydata. Proces rekrutacyjny, czyli metoda aktywna pośrednia jest popularny w dużych firmach, gdzie zatrudnia się setki osób.
Specjaliści ds. HR szukają zarówno najlepszych specjalistów, jak i pracowników tymczasowych To ogromne ułatwienie dla pracodawców, którzy nie muszą dowiadywać się, jak napisać ogłoszenie o pracę. Rozwiązanie pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, ponieważ wszystkie czynności lezą po stronie rekruterów.
Specjaliści ds. HR mogą być zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie na stałe, ale firmy mogą również zatrudniać rekruterów tylko na określony czas, kiedy szukają nowych ludzi do zespołu. Rekruterzy mogą szukać kandydatów zarówno w wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Ich praca jest bardzo ceniona, bo dzięki odpowiednim kwalifikacjom potrafią znaleźć prawdziwe perełki.
Czym zajmuje się rekruter?
Specjalista ds. HR miękkiego, czy rekruter zajmuje się wszystkimi tematami, związanymi z rekrutacją. Jego zadaniem jest stworzenie i publikacja ogłoszenia o pracę, zapoznanie się z dokumentami i weryfikacja kandydatów, odrzucenie osób, które nie spełniają wymagań, umawianie i przeprowadzanie rozmów z wybranymi kandydatami.
Rekrutacja to obecnie nie tylko same rozmowy, ale również testy kompetencje, testy psychologiczne, quizy, a nawet gry strategiczne, pokazują, jakie kandydat do pracy ma cechy i czy umie pracować w grupie. Rekruterzy są dobrze przeszkolenie i mają szeroką wiedzę z wielu dziedzin. Doskonale wiedzą, jak napisać ogłoszenie o pracę, mają wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, zarządzania, ekonomii.
Znają techniki wyszukiwania i oceniania kandydatów, dlatego są chętnie wybranie przez pracodawców. Rekruterzy, w porozumieniu z pracodawcą tworzą profil idealnego kandydata. Definiują stanowisko pracy, tworzą jego opis, określają cele, jakie nowy pracownik ma realizować. Pracodawca musi podać cechy, które są dla niego najważniejsze, a na które można przymknąć oko.
W niektórych wypadkach ważniejsze jest wykształcenie i doświadczenie, ale są zawody, gdzie priorytetem są kompetencje miękkie i chęć rozwoju. Specjaliści ds. HR planują przebieg procesu rekrutacji i pilnują, aby przebiegała w prawidłowy sposób.
Employer Branding – komunikacja pomiędzy pracodawcą a kandydatami
Zastanawiając się, jak napisać ogłoszenie o pracę, nie można nie wspomnieć o employer brandingu zewnętrznym. To strategia, która polega na działaniach rekrutacyjnych, na tworzeniu pozytywnego wizerunku pracodawcy w grupie potencjalnych pracowników. Do działań rekrutacyjnych w ramach employer brandingu należy udział w targach pracy, aktywność na profilach społecznościowych i forach, współpraca z biurami karier.
Istotnym elementem strategii jest stosowanie atrakcyjnej formy ogłoszeń o pracę. Celem EB jest kształtowanie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy, a tym samym pokonanie konkurencji i znalezienie idealnych kandydatów do pracy. Pracodawca staje się rozpoznawalny, ceniony, zyskuje lepszą pozycję na rynku pracy. Ogłoszenia o pracę, tworzone według zasad employer brandingu mają docierać do osób, które są właściwe dla danej organizacji oraz zniechęcać tych kandydatów, którzy nie pasują do danej drużyny.
Specjaliści ds. employer brandingu wiedzą, jak zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania na konkretne stanowisko. Strategia pozwala przyciągnąć prawdziwe talenty, które mogą w znacznym stopniu przyczynić się do rozwoju i podniesienia renomy firmy. Jej celem jest również stworzenia takich warunków, aby cenieni pracownicy nie chcieli zmieniać miejsca zatrudnienia i na długo zostali w firmie. Stworzenie idealnego ogłoszenia o pracę nie jest łatwe.
Zajmuje mnóstwo czasu, wymaga wysiłku, wiedzy i umiejętności. Szef, który szuka ludzi do zespołu, musi poznać zasady tworzenia anonsów lub zatrudnić specjalistów, którzy wyręcza go w tym zadaniu. Dobre ogłoszenie do klucz do znalezienia idealnego kandydata. Nie warto traktować go po macoszemu, bo nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Lepiej raz stworzyć porządne ogłoszenie o pracę, szybko znaleźć odpowiednią osobę, która stanie się częścią zespołu i przyczyni się do sukcesu firmy.
0 komentarzy o "Jak napisać ogłoszenie o pracę, żeby było skuteczne?"